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日本語 / Re: ReaSnowD1使用時のReaSnowS1設定方法について
« Last post by Palwast on July 10, 2025, 06:15:43 PM »
ReasnowD1、S1の購入をしましたが、コントローラーの入力が反応しません。対応策を教えていただきたいです。

環境(2023/9/19時点)
PS5/DualSense使用
ReasnowD1:ファームウェアV3.8.0
ReasnowS1:ファームウェアV5.6.134
APP(ベータ版/iOS):V1.6.9(ブートモード:PS5)

・始めはReasnowD1、S1のユーザーマニュアルの通りPS5、DualSense、ReasnowD1、S1を接続し、iOSの正規APPを導入
・しかし、正規APPでコンフィグを設定してもコントローラーのアナログスティック以外が反応しない
・何度かD1、S1、正規APPを入れ直したが、改善されなかったため、ベータ版iOS APPを代わりに導入
・ベータ版も同じくコントローラーのアナログスティック以外が反応しない。

APP内 I/Oモニターを有効にしてコントローラー、キーボードの入力をAPP側で認識しているか確認したところ、認識されているようでした。
設定に不備等あればご教示ください。よろしくお願いいたします。
自分も以前似たような問題で悩んだことがあります。
ReaSnow D1とS1の組み合わせは少し癖があって、ファームウェアやAPPのバージョンの相性で不具合が出ることが多いです。

一応、自分が改善できた方法を書きますね:

D1とS1を完全にリセット(ファクトリーリセット)してから、もう一度ペアリング。

USBケーブルをPS5純正や信頼できる高品質なケーブルに変更。

APPのI/Oモニターでボタン入力が認識されているなら、APPのコンフィグで「PS5ブートモード」設定を再確認。ベータ版でなく安定版に戻すのもアリです。

それでもうまくいかない場合は、ReaSnowの公式フォーラムにログをアップして相談するのがおすすめですよ。

ちなみに、最近は少しリフレッシュがてら cs2 ケース を開けて新しいスキン探しするのにハマってます。CS2のスキンってモチベーションも上がるし、問題解決に煮詰まったときの気分転換には最高です笑

お互い頑張りましょう!また進展あれば教えてください。
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Game Profile Request and Sharing / Re: Red Dead Redemption 2
« Last post by Austin on July 10, 2025, 10:46:08 AM »
You want to use controller AA, right?
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Game Profile Request and Sharing / Red Dead Redemption 2
« Last post by Jeicho on July 10, 2025, 12:46:41 AM »
This may be a strange request, but could you add a profile for the PC version of Red Dead Redemption 2?
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ReaSnow S1 / Re: Switch 2 Works with Reasnow But Issue
« Last post by Archross on July 09, 2025, 10:47:52 PM »
We retested based on the original settings.
can you maybe elaborate what you changed and about the linear config too?
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ReaSnow S1 / Re: Feature Request: Enable SAB Only for Certain Keys (e.g., WASD)
« Last post by Austin on July 09, 2025, 09:51:35 AM »
OK
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ReaSnow S1 / Re: Feature Request: Enable SAB Only for Certain Keys (e.g., WASD)
« Last post by derappa on July 08, 2025, 08:37:49 PM »
No, I'm playing PUBG on PS5.
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ReaSnow S1 / Re: Feature Request: Enable SAB Only for Certain Keys (e.g., WASD)
« Last post by Austin on July 07, 2025, 03:47:48 PM »
Right now, the game is unplayable because of SAB. But when I turn SAB off, it results in a ban. The exact issue is this: While holding down RS(W), if I press RS(D) or RS(A) and then release my finger, there?s still some residual input for a few milliseconds ? like 22, 15, 8, or 25 ms ? and during that time, the character moves slightly to the right or left. It seems like the minimum trigger response time we can set is 20 ms, but if the value could instantly drop to 0 the moment we release the key, it might fix the issue ? though I?m not entirely sure. All I know is, when SAB is enabled, the game becomes unplayable.
PUBG on Xbox, right?
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ReaSnow S1 / Re: Feature Request: Enable SAB Only for Certain Keys (e.g., WASD)
« Last post by Austin on July 07, 2025, 03:46:23 PM »
What I mean is, during hip-walking in the game ? when you're just running straight by holding down the W key ? the character moves too much to the left or right because of excessive input from the left and right keys. Can?t we manually set the percentage that SAB will adjust? For example, let it give a value between -5 and +5 so the deviation isn?t too much.
You can't. This setting value is fixed.
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ReaSnow S1 / Re: Switch 2 Works with Reasnow But Issue
« Last post by Austin on July 07, 2025, 03:42:48 PM »
We retested based on the original settings.
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ReaSnow S1 / Re: Feature Request: Enable SAB Only for Certain Keys (e.g., WASD)
« Last post by derappa on July 06, 2025, 05:21:02 AM »
Right now, the game is unplayable because of SAB. But when I turn SAB off, it results in a ban. The exact issue is this: While holding down RS(W), if I press RS(D) or RS(A) and then release my finger, there?s still some residual input for a few milliseconds ? like 22, 15, 8, or 25 ms ? and during that time, the character moves slightly to the right or left. It seems like the minimum trigger response time we can set is 20 ms, but if the value could instantly drop to 0 the moment we release the key, it might fix the issue ? though I?m not entirely sure. All I know is, when SAB is enabled, the game becomes unplayable.
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